FAQ | Europ Assistance
You are here
Assistance szolgáltatásuk 0-24 órában elérhető?

Cégünknek, az Europ Assistance Magyarországnak kiemelten fontos, hogy bármikor, bármilyen helyzetben tudjunk segíteni ügyfeleinknek, így assistance vonalunk a hét minden napján, napi 24 órában elérhető.

 

Amennyiben segítségre van szüksége, kérjük hívja bizalommal Segélyvonalunkat a kötvényen vagy az assistance kártyán feltüntetett telefonszámon, és kollégáink a lehető legrövidebb időn belül a segítségére sietnek, és megszervezik az igényelt assistance szolgáltatást.

Mi a teendőm, ha segítségre van szükségem és érvényes assistance biztosítással rendelkezem?

Kérjük, hívja bizalommal Segélyvonalunkat, és kollégáink azonnal a segítségére sietnek és megszervezik az igényelt szolgáltatást.

 

Szolgáltatásunk lényege a professzionális segítségnyújtás, ezért Önnek a kötvényen vagy az assistance kártyán megadott telefonszám hívásán kívül semmit nem kell tennie. Tapasztalt kollégáink leveszik az Ön válláról a szolgáltatások megszervezésének terhét, és szükség esetén még a tolmácsolásban is segítenek 10 nyelven – pl. angol, német, francia, olasz, szerb-horvát, román.

AutoSOS - Hogyan küldik meg a kötvényt az assistance biztosításról?

Online kötés esetén a regisztráció befejezése után automatikus rendszerünk azonnal megküldi assistance kötvényét a regisztráció során megadott e-mail címre. Valamint a regisztrációs folyamat utolsó oldalán lehetősége van kinyomtatni, vagy számítógépre menteni kötvényét.

 

Átutalásos, vagy csekkes befizetés esetén, amint a választott csomag díja, a hiánytalanul kitöltött ajánlati lap, valamint a forgalmi engedély másolata megérkezik cégünkhöz, kollégáink kiállítják assistance kötvényét és automatikus rendszerünk elküldi Önnek az ajánlati lapon megadott e-mail címre.

.

Amennyiben cég nevére kötöm meg az assistance szolgáltatást, hogyan kérhetek ÁFA-s számlát?

A hatályos ÁFA-törvény – 2007. évi CXXVII. trv. értelmében vállalatunk számla kibocsátási kötelezettségének a kötvény kiállításával tesz eleget, ezért az e-mailen küldött assistance kötvény egyben ÁFA-s számlaként is befogadható.

Utazás - Mennyi időm van a kárbejelentésre?

A mielőbbi segítségnyújtás érdekében, ajánlott a káresemény bekövetkezte után azonnal felhívni az assistance vonalat, de legkésőbb a biztosítási feltételekben (ÁSZF) megjelölt határidőig. Amennyiben elmulasztjuk időben megtenni a bejelentést, a biztosító visszautasíthatja a költségek térítését vagy előfordulhat, hogy ezt csak egy csökkentett limit összeg erejéig fogja megtenni.

 

A bejelentési határidőt többnyire a kötvényen is feltüntetik, például 24 órán belüli bejelentést kérve.

Utazás - Mi történik, ha külföldön beteg lesz valamelyik családtagom?

A sí- vagy extrémsport biztosítások egyaránt tartalmazzák a hagyományos utasbiztosítások minden előnyét, így betegség esetén is fedezik az orvosi ellátás indokolt költségeit, beleértve az assistance szolgáltató általi orvos küldést és a gyógyszerfelírást egyaránt.

Utazás - Meg tudják erősíteni, hogy az Európai Egészségbiztosítási Kártya (EHIC) terhére is olyan teljes körű szolgáltatást kaphatunk, mintha utasbiztosítással rendelkeznénk?

Sajnos nem, hiszen az EHIC a magyar TAJ-kártyához hasonlítható, így elsősorban az egészségügyi ellátás költségeit téríti. Fontos kiemelni, hogy bizonyos esetekben önrészt is kell fizetnünk, illetve egyáltalán nem térít olyan költségeket, mint például a rosszul sikerült síutakkal együtt járó hegyi mentés – amit a modern síbiztosítások viszont tartalmaznak. Továbbá, az EHIC egyéb biztosítási károkat sem térít, például a hozzátartozó kiutaztatását, poggyászkárokat, vagy a korábbi hazautazás költségeit sem.

Utazás - Milyen költségeket térít az utasbiztosítás?

Általánosságban elmondható, hogy a kórházi ellátás, betegszállítás, bizonyos esetekben a hozzátartozó kiutaztatását és szállásköltségeit fedezik, illetve többségük poggyászbiztosítást is tartalmaz.

 

Amennyiben síelni utazunk vagy extrém sportokat is ki szeretnénk próbálni, kifejezetten ajánlott síbiztosítást, illetve extrémsport biztosítást kötnünk, mivel az átlagos utasbiztosítás nem térít az említett sportágak gyakorlása közben történt balesetekre.

Utazás - Mikor érdemes megkötnöm a biztosítást?

Ajánlott minél előbb megkötni annak érdekében, hogy nehogy véletlenül megfeledkezzünk róla, hiszen szabadon megválaszthatjuk az utazás kezdő időpontját, amikortól a fedezet érvényes lesz.

 

A legfontosabb kritérium, hogy Magyarország területén kell tartózkodnia minden biztosítottnak a szerződés megkötésének pillanatában. Amennyiben ez a feltétel nem teljesül, a biztosító megtagadhatja a szolgáltatást, vagy a fedezet csak később, bizonyos várakozási idő után léphet életbe.

Utazás - A síbiztosítás kiterjed a magunkkal vitt sporteszközökre is?

Igen. Amennyiben hagyományos utasbiztosítás helyett, kifejezetten síelésre köthető utasbiztosítást választ, az a sporteszközök baleset következtében történt sérülése, valamint lopás és rablás esetén is megtérítheti a kárt.

Utazás - Családdal utazom, ezért általában a hagyományos téli sportokat űzzük, mint a síelés, snowboardozás. Idén viszont szeretnénk kipróbálni a quadozást is. Milyen biztosítást kössek?

A quadozás már extrémsportnak számít, ezért bár sokan nem gondolnak rá, érdemes extrémsport biztosítást kötnie.

Utazás - Mely téli sportokra nyújt fedezetet egy átlagos síbiztosítás?

A síbiztosítások a legtöbb téli sporteszköz használatára fedezetet biztosítanak, így síelés, snowboardozás, de akár hóraftingozás közben történt balesetek esetén is bizalommal fordulhat a biztosító assistance vonalához.

 

Fontos kiemelni, hogy manapság már az extrémsportok szerelmeseire is gondolnak a biztosítók, ezért többüknél találhatunk úgynevezett extrémsport vagy sportbiztosítást. Ezek a fedezetek már a nem hagyományos (extrém) vagy versenyszerűen űzött sportágakra is kiterjednek.

AutoSOS - A fedezetben lévő autóhoz kapcsolt utánfutóra is érvényes a gépjárműre kötött assistance biztosítás?

A gépjárműre megkötött autós assistance szolgáltatás az autóhoz kapcsolt utánfutóra is teljeskörű szolgáltatást nyújt.

AutoSOS - Van különbség a Prémium és Prémium 10+ csomagok szolgáltatásaiban?

Prémium és Prémium 10+ csomagunk szolgáltatásaiban nincs különbség, egyedül a fedezetbe vehető gépjármű korában. Míg Prémium assistance csomagunk legfeljebb 9 éves gépkocsira köthető, addig Prémium 10+ csomagunk akár 14 éves vagy muzeális minősítésű autóra is megrendelhető.

AutoSOS - A külföldi kiterjesztésű assistance csomagok szolgáltatásai a Balkán területén is igénybe vehetők?

Az AutoSOS Assistance segítségére Horvátországban és Montenegróban is számíthatnak ügyfeleink, valamint a Balkán többi országában is, beleértve Szerbiát, Macedóniát, és olyan népszerű turista célpontokat is, mint Bulgária, Görögország, és Törökország európai területei.

AutoSOS - Az európai assistance csomagok csak az Európai Unió területén érvényesek?

Assistance szolgáltatásunk az alábbi országokban teljeskörű szolgáltatást vállalunk:

 

Andorra, Ausztria, Balti Államok, Belgium, Bosznia-Hercegovina, Bulgária, Ciprus, Cseh Köztársaság, Egyesült Királyság, Dánia, Finnország, Franciaország, Gibraltár, Görögország, Hollandia, Horvátország, Írország, Izland, Lengyelország, Liechtenstein, Luxemburg, Macedónia, Málta, Monaco, Montenegró, Németország, Norvégia, Olaszország, Portugália, Románia, San Marino, Spanyolország, Svájc, Svédország, Szerbia, Szlovák Köztársaság, Szlovénia, Törökország (európai rész), Vatikánváros

AutoSOS - Köthetek-e assistance biztosítást, ha nem vagyok az autó tulajdonosa, illetve üzembentartója sem?

Assistance szolgáltatásunkat a biztosított gépjármű rendszámára kötjük, ezért a kötvény tulajdonosa olyan személy is lehet, aki nem tulajdonosa, vagy üzembentartója annak a gépjárműnek, amire az assistance biztosítást kötik.

AutoSOS - Milyen telefonszámot hívhatok, ha további kérdésem van az assistance biztosításról?

Kérjük, hívja bizalommal kollégáinkat a 14 567 –es rövidhívószámon, vagy a Kapcsolat menüpontra kattintva írja meg kérdését, és a lehető legrövidebb időn belül megválaszoljuk azt e-mailen vagy telefonon keresztül.

AutoSOS - Ha igénybe veszem az assistance szolgáltatást, kit terhelnek az autómentés költségei?

Az AutoSOS Assistance csomagok díjának megfizetésével egész évben, korlátlanul számíthat segítségünkre. A gondtalan továbbutazás garantálása érdekében pedig az autómentés költségei sem Önt terhelik, cégünk az Általános szerződési feltételeinkben foglaltak szerint átvállalja és megtéríti ezeket a kiadásokat.

AutoSOS - Csak személygépkocsira köthető meg az assistance?

A magyar piacon egyedülálló újdonságként motoros assistance biztosítással is állunk ügyfeleink rendelkezésére. Szolgáltatásunk részleteiről a Termékek > Szeret motorozni? (Bázis Motorra) menüpont alatt tájékozódhat.

AutoSOS - A honlapon szereplő árak egyszeri költséget jelentenek?

Igen, a szolgáltatási díjak egyszeri megfizetésével 365 napig gondtalan utazást biztosítunk Önnek és utastársainak, valamint az autómentés és a Prémium / Prémium 10+ assistance csomagban foglalt kiegészítő szolgáltatások költségeit is megtérítjük Ön helyett, Szerződési Feltételeink szerint.

AutoSOS - Átutalásos, vagy csekkes befizetés esetén hány nap az átfutási idő, míg fedezetbe kerül az autóm?

Kitöltött ajánlati lapunk, a forgalmi engedély másolatának beküldése és a befizetett összeg bankszámlánkra történő beérkezése után körülbelül 4-5 munkanapon belül fedezetbe vesszük gépkocsiját. A kötvényen szereplő „érvényesség kezdete” dátumtól számítva 365 napig érvényes assistance biztosításunk, és valamennyi szolgáltatásunk korlátlanul igénybe vehető.  

 

A regisztrációs folyamat meggyorsítása érdekében, kérjük, a kitöltött ajánlati lapot és a befizetést igazoló banki kivonatot szkennelve küldje el autosos@europ-assistance.hu e-mail címünkre, így a fent megjelölt átfutási idő akár 2-3 munkanappal is csökkenthető.

AutoSOS - Milyen telefonszámon érhető el az Assistance Segélyvonala külföldről?

Segélyvonalunk külföldi eléréséhez, kérjük hívja bizalommal a +36 1 458 44 80-as telefonszámot.

AutoSOS - Műszaki meghibásodás esetén mennyi idő alatt érnek a helyszínre?

Az AutoSOS Assistance célja az azonnali segítségnyújtás, amennyiben ügyfeleinknek segítségre van szükségük. Ezért Segélyvonalunk napi 24 órában elérhető, munkaszüneti napokon is, annak érdekében, hogy bármilyen körülmények között ügyfeleink rendelkezésére álljunk. A segélyhívás fogadása után, kollégáink azonnal megszervezik az igényelt szolgáltatást, az autómentő pedig belföldön egy órán belül a helyszínre siet, bárhol is legyen szüksége professzionális segítségnyújtásra.

AutoSOS - Külföldi rendszámú autóra is megköthető az assistance szolgáltatás?

Valamennyi assistance csomagunk megköthető külföldi rendszámú autóra is, ha az szlovák, osztrák vagy német forgalomba helyezésű. Amennyiben külföldi rendszámú autóra szeretné megkötni assistance biztosításunkat, kérjük hívja Információs vonalunkat a 14 567 -es rövidhívószámon.

AutoSOS - A prémium csomag megkötésével milyen assistance szolgáltatásokat lehet igénybe venni?

Prémium csomagunk kínálja a legszélesebb körben autós assistance szolgáltatásainkat, így gondtalan utazás garantálunk ügyfeleinknek, akár műszaki meghibásodás, baleset, vagy önhiba – pl. rossz üzemanyag tankolás – következtében vált menetképtelenné autójuk.

 

Amennyiben a gépkocsit autómentő segítségével szervizbe kell szállítani, a javítás idejére – de legfeljebb 3 napra – az alábbi kiegészítő szolgáltatások közül választhatnak ügyfeleink egyet, így garantáljuk kényelmüket a szervizelés idejére: szállás biztosítása – maximum 2 éjszakára – , csere gépkocsi – legfeljebb 3 napra –, vagy továbbutazás szervezése a költségek átvállalásával,  Szerződési Feltételeink szerint.

 

AutoSOS - A Bázis csomag milyen szolgáltatásokat foglal magában?

AutoSOS Assistance Bázis csomagunk belföldön fedezi a helyszíni segítségnyújtás és az autómentés költségeit egyaránt, így ha segítségre van szüksége, és az autót lehetséges helyszínen megjavítani, vagy szervizbe kell azt szállítani, a szállítás és helyszíni javítás során felmerülő költségeket – az esetlegesen javításhoz szükséges alkatrész árát leszámítva – az AutoSOS Assistance átvállalja.

AutoSOS - A prémium csomag minden szolgáltatását igénybe lehet venni belföldön is?

Prémium assistance csomagunk valamennyi alap és kiegészítő szolgáltatása igénybe vehető Magyarország területén is, azonban a járulékos szolgáltatások - azaz a visszautaztatás a megjavított autóért, illetve a javításhoz szükséges alkatrész megküldése a szerviznek - szolgáltatásaink csak külföldön vehetők igénybe.

AutoSOS - Prémium csomag kötése esetén mely országokra terjed ki az assistance szolgáltatás hatálya?

Prémium assistance csomagunk Magyarország és Európa teljes területén fedezetet nyújt műszaki meghibásodás, baleset, és önhiba esetén.

 

Szolgáltatásunk területi hatálya az alábbi országokra terjed ki:

 

Andorra, Ausztria, Balti Államok, Belgium, Bosznia-Hercegovina, Bulgária, Ciprus, Cseh Köztársaság, Egyesült Királyság, Dánia, Finnország, Franciaország, Gibraltár, Görögország, Hollandia, Horvátország, Írország, Izland, Lengyelország, Liechtenstein, Luxemburg, Macedónia, Málta, Monaco, Montenegró, Németország, Norvégia, Olaszország, Portugália, Románia, San Marino, Spanyolország, Svájc, Svédország, Szerbia, Szlovák Köztársaság, Szlovénia, Törökország (európai rész), Vatikánváros

AutoSOS - Legfeljebb mekkora megengedett össztömegű gépkocsira köthető assistance biztosítás?

AutoSOS assistance szolgáltatásunk legfeljebb 3,5 T össztömegű gépkocsikra köthető meg.

AutoSOS - Lehetséges cég nevére megkötni az assistance szolgáltatást?

Amennyiben cég nevére szeretné megkötni assistance biztosításunkat, kérjük hívja Információs vonalunkat a 14 567 –es rövidhívószámon, és kollégáink tájékoztatják a céges megrendelés részleteivel kapcsolatban, valamint e-mailben megküldik Önnek az igényléshez szükséges dokumentumokat.

AutoSOS - Van csekkes befizetésre lehetőség?

Amennyiben nincs bankkártyája, természetesen lehetősége van postai készpénzátutalási megbízáson (sárga csekk) is befizetni assistance szolgáltatásunk díját.

 

Kérjük, csekkigényléshez hívja a 14 567-es rövidhívószámon elérhető Információs vonalunkat, vagy a Kapcsolat menüpontra kattintva kérjük, írja meg postacímét, valamint igényelt assistance csomagunk nevét. Kollégáink felveszik Önnel a kapcsolatot és megküldik a megrendeléshez szükséges dokumentumokat egy rövid tájékoztatóval, valamint a befizetésre szolgáló kitöltött csekkel együtt.

Kérjük, vegye figyelembe, hogy a csekkes megrendelés átfutása hosszabb, a postai befizetés után 4-5 munkanap elteltével aktiváljuk az assistance szolgáltatást, innentől gépjárműve fedezetben lesz.

AutoSOS - Mit kell tennem, ha eladtam a gépjárművem?

Kérjük, az autosos@europ-assistance.hu-n jelezze, ha gépjármű eladás, illetve érdekmúlás miatt le kívánja mondani szerződését.  Kollégáink további ügyintézés céljából fel fogják venni Önnel a kapcsolatot.

AutoSOS – Kire érvényes a kiegészítő külföldi balesetbiztosítás?

Kiegészítő külföldi balesetbiztosításunk az autóban utazó személyeket biztosítja, külföldi közlekedési baleset esetén. A biztosítás keretében téríti az orvosi- és mentési költségeket, valamint poggyászbiztosítást is tartalmaz. Továbbá, egyaránt fedezi a beteglátogatás és a hazautazás időpontjának változása miatt felmerülő többletköltségeket is.

AutoSOS - Mire figyeljek AutoSOS Assistance kötésnél?

Kérjük, figyelmesen olvassa el Általános szerződési feltételeinket, különös tekintettel annak 1. és 4.fejezetét; AutoSOS Assistance szolgáltatás azon gépjárművekre köthető, amelyek nem fokozottan igénybevett (mint például személy- vagy áruszállító) gépjárművek, illetve a kötés pillanatában még nem érték el a 300 000 futott km-t. Az AutoSOS Assistance sikeres megkötéséhez továbbá szükséges magyarországi lakcím megadása is.

AutoSOS - Veterán autóra is köthető AutoSOS Assistance csomag?

Igen, AutoSOS Assistance Prémium 10+ Veterán csomagunk köthető muzeális minősítést nyert, OT- XX-XX formátumú rendszámmal rendelkező járművekre.

AutoSOS - Átruházható-e az AutoSOS más gépjárműre?

Nem, mivel az azonosítás rendszám alapján történik így az AutoSOS Assistance nem ruházható át más gépjárműre.

AutoSOS - Legfeljebb hány km-t futott gépjárműre köthető AutoSOS Assistance?

AutoSOS Assistance köthető azon gépjárművekre, melyeknél az összes futott kilométer a 300 000 km-t nem éri el.

AutoSOS - Legfeljebb hány éves autóra köthető meg a Prémium 10+ assistance biztosítás?

Prémium 10+ csomagunk az idős autók tulajdonosainak igényeire kifejlesztett Assistance szolgáltatás, így 10 évnél idősebb, de legfeljebb 14 éves autókra köthető.

AutoSOS - Hány éves korig köthető a Prémium Assistance csomag?

AutoSOS Assistance Prémium csomagunk valamennyi gépkocsi márkára megköthető, az autó 9 éves koráig.

AutoSOS - Minden motorkerékpárra köthető motoros Assistance szolgáltatás?

AutoSOS Bázis csomagunk olyan motorkerékpárra köthető, mely 45 km/óra sebességnél nagyobb sebességű és 50 cm3-nél nagyobb hengerűrtartalmú belsőégésű motorral van ellátva (6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelete szerinti L3-as besorolás).

AutoSOS - Az AutoSOS Assistance biztosítást személyre, vagy gépjárműre köthetem meg?

Assistance szolgáltatásunkat gépjárműre regisztráljuk, ezért bárki is vezesse a fedezetben lévő járművet, bizalommal hívhatja Segélyvonalunkat a 14 567-es rövidszámon, illetve külföldről a +36 1 458 44 80-as telefonszámon.

AutoSOS - Meddig érvényes az AutoSOS assistance szolgáltatás?

Assistance szolgáltatásunk a kötvényen szereplő „érvényesség kezdete” dátumtól számítva 365 napig érvényes, valamennyi assistance csomagunk esetében. A biztosítás a 365 nap leteltével 30 napon belül meghosszabbítható, ezen időszakon belül Ön továbbra is jogosult díjmentes szolgáltatásra.

 

A hosszabbításhoz szükséges dokumentumokat e-mail vagy postai úton küldjük meg Önnek az érvényesség fordulónapja előtt legkésőbb két héttel.