Baleset külföldön autóval: mi a teendő és kihez fordulhatok?

Amennyiben a baleset külföldön történt, a kárrendezés és az ügyintézés a szokásosnál is nehezebb lehet.

Amennyiben a baleset külföldön történik, a kárrendezés és az ügyintézés a megszokottnál is több nehézséggel járhat. Nemcsak a biztosító felé kell elindítani a kárbejelentési folyamatokat, hanem meg kell oldani a továbbutazást vagy a hazajutást. Sőt a helyi hatóságokkal is szükséges egyeztetni, mindez ráadásul idegen környezetben, sokszor nyelvi akadályok mellett. Aggodalomra azonban semmi ok: összeszedtük, hogyan érdemes kezelni a kellemetlen helyzetet!

Baleset külföldön autóval: mutatjuk, hogyan érdemes kezelni a helyzetet!

Még a legfigyelmesebb vezetővel és a legjobban felkészített járművel is előfordulhat baleset. A következőkben sorra vesszük a legfontosabb lépéseket és tudnivalókat, amelyek segítségével külföldi baleset esetén is ura lehet a helyzetnek.

Gondoskodjon magáról és mások biztonságáról!

Az első és legfontosabb lépés, hogy saját és mások épségéről gondoskodjon. Amennyiben a baleset külföldön érte, a szokásosnál is nehezebb megőrizni a hidegvérét, de a teendők alapvetően megegyeznek az itthoni szabályokkal. Kövesse a helyi közlekedési szabályoknak megfelelő előírásokat, melyek általában egyeznek az alábbi tanácsokkal.

  • Álljon meg az autóval és húzódjon az út jobb oldalára!
  • Biztosítsa a helyszínt: vegye fel a láthatósági mellényt, kapcsolja be a vészvillogót, és helyezze ki az elakadásjelző háromszöget megfelelő távolságra!
  • Személyi sérülés esetén azonnal hívja a mentőket és a rendőrséget.
  • Ha nem történt személyi sérülés és a balesetben érintett személyek képesek megegyezni, akkor nem szükséges értesíteni a hatóságokat, ha az a helyi szabályok alapján sem szükséges.

Dokumentálja a balesetet és cseréljen adatokat az érintettekkel!

Ha a baleset külföldön éri, a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás (KGFB) az EGT-országokban és a Zöldkártya Rendszer országaiban fedezi a költségeket. Ahogy a külföldi autóbiztosításról szóló cikkünkben is írtuk, a biztosítás igénybevételéhez az EGT-n kívüli, a megállapodásban résztvevő országokban ingyenesen igényelhető Zöldkártya szükséges, amelyet a Magyar Biztosítók Szövetsége tájékoztatása szerint például Andorra, Albánia, Bosznia-Hercegovina, Svájc, Észak-Macedónia, Tunézia, Törökország, Ukrajna, Egyesült Királyság, Montenegró és Szerbia területén fogadnak el.

A kár érvényesítéséhez szükséges kitölteni a kötelező európai baleseti bejelentőt (kék-sárga nyomtatvány), amely papíron kívül iOS és Android app formájában is elérhető. A bejelentés tartalmazza:

  • a baleset helyszínét és időpontját,
  • a járművek azonosító adatait (rendszám, alvázszám),
  • a résztvevők adatait,
  • a Zöldkártya számát,
  • egy sematikus ábrát a balesetről.

Ha lehetséges, a károkozó a megjegyzés rovatban ismerje el a felelősségét, ennek hiányában érdemes megfontolni a rendőrség értesítését. A dokumentum kitöltése után a papír alapú példány eredetijét a károsult, a másolatot pedig a károkozó őrizze meg. Érdemes feljegyezni a tanúk adatait is (név, lakcím, elérhetőség).

Döntsön az autóról!

Miután elkészült a kárbejelentés, mérlegelje, mi a teendő a járművel. Általában az alábbi szempontokat érdemes figyelembe venni.

Kisebb sérülés, például defekt vagy lógó lökhárító esetén a javítások elvégezhetők a helyszínen autósegély szolgáltató vagy közeli szerviz segítségével. Ne felejtsék el megőrizni a sérült vagy cserélt alkatrészeket, valamint a szervizszámlát, mivel ezekre a biztosítási ügyintézés során szükség lehet. Ha az autó továbbra is forgalomképes, az út folytatható.

Azonban, ha jelentős sérülés történt és az autó nem mozgatható, szükséges a jármű biztonságos helyre történő vontatása, illetve a szállítás megszervezése. Ilyenkor hívjon autósegélyt, márkaszervizt vagy az assistance szolgáltatót, ha rendelkezésre áll. Ha nincs háttérszolgáltatás, a járművet biztonságos parkolóba vagy benzinkútra kell elszállítani, ahonnan intézhető a hazaszállítás vagy a helyi javítás.

Értesítse a biztosítót!

Végül fontos megjegyezni, hogy a biztosítót a szerződésben kikötött rövid időn belül értesíteni kell, ezért semmiképp sem célszerű megvárni a nyaralás végét.

Bár a KGFB külföldi baleset esetén is hasznos, nem nyújt teljes körű védelmet. A nem baleseti eredetű problémákat, a továbbutazás vagy hazajutás költségeit, valamint számos egyéb felmerülő kiadást sem fedez. Éppen ezért érdemes olyan kiegészítő biztosítást is választani, amely szélesebb körű biztonságot nyújt, mint például az AutoSOS gépjármű- asszisztencia, mely elérhető motorkerékpárra, kishaszongépjárműre és személygépjárműre!

Így segíthet az AutoSOS gépjármű asszisztencia szolgáltatás!

Egy váratlan baleset vagy műszaki probléma külföldön különösen kellemetlen élmény lehet. A kilométer- és korhatár nélkül megköthető AutoSOS gépjármű-asszisztencia azonban gondoskodik róla, hogy soha ne maradjon segítség nélkül, főleg akkor, ha a gépjármű a káresemény napján nem tehető menetképes állapotba! Mutatjuk, miben számíthat ránk!

Szervizbe szállítás megszervezése

Amennyiben a helyszíni javítás nem lehetséges, megszervezzük a jármű szakszervizbe szállítását. Önnek csak annyi dolga van, hogy értesít minket!

Továbbutazás megszervezése

A külföldi autóbaleset ellenére sem szeretne lemondani az élményekről? Ebben az esetben mi segítünk folytatni az utat tömegközlekedéssel, taxival, vagy ha a távolság indokolja, akár repülővel is, maximum 500 EUR értékhatárig.

Szállás biztosítása

Előfordulhat, hogy a javítás elhúzódik, és nincs lehetőség azonnal továbbutazni. Ilyen helyzetekben az AutoSOS biztosítja a szállást Önnek és utasainak, maximum 2 éjszakára, fejenként 60 EUR/éj összeghatárig.

Csereautó biztosítása

Ha az autója hosszabb ideig szervizben marad, nem kell mozdulatlanul várnia szállás biztosítása helyett választhatja csereautó szolgáltatásunkat. Az AutoSOS fedezi egy csereautó bérlését: személyautó és motorkerékpár esetén B kategóriás járművet, kishaszonjármű esetén azonos kategóriát biztosítunk, legfeljebb 3 napra.

Éjjel-nappal elérhető ügyfélszolgálat

Akár nappal, akár éjjel történik a baj, 0-24 órás magyar nyelvű ügyfélszolgálatunk mindig az Ön rendelkezésére áll. Tapasztalt kollégáink leveszik a válláról az ügyintézés terhét. Sőt, akár a tolmácsolásban is segítenek!

A KGFB külföldi baleset esetén is érvényes, az EGT-országokban és a Zöldkártya Rendszer tagállamaiban.

Gyakori kérdések és válaszok

Külföldi baleset alkalmával is igénybe vehető a KGFB?

Igen, a KGFB külföldi baleset esetén is érvényes, az EGT-országokban és a Zöldkártya Rendszer tagállamaiban.

Milyen károkat fedez külföldön történt autóbaleset esetén a KGFB?

A KGFB belföldön és külföldön egyaránt csak a másik félnek okozott károkat téríti meg, a saját autóban keletkezett károkra nem nyújt fedezetet.

Segít-e a külföldi baleseteknél is az AutoSOS gépjármű-asszisztencia?

Természetesen! Az AutoSOS gépjármű-asszisztencia a szerződésben meghatározott külföldi országok mindegyikében elérhető.

Tudjon meg többet az AutoSOS gépjármű asszisztenciáról!

Oszd meg!

Kapcsolódó bejegyzések

Lakásvásárlás menete 2025-ben: praktikus tippek és tanácsok

A lakásvásárlás az egyik legnagyobb anyagi döntés, amellyel életünk során találkozhatunk. A folyamat azonban számos buktatót rejthet magában, ezért különösen fontos a tudatos felkészülés. Ebben ...

Autóbiztosítás külföldre: fontos tudnivalók indulás előtt

Magyarország ideális kiindulópont azok számára, akik szívesen fedezik fel Európát autóval. Kevesebb mint hét óra vezetés után elérhető az olaszországi Lido di Jesolo romantikus kikötője, ...

Villámcsapás és áramkimaradás – ezekre figyeljünk oda vihar esetén!

Heves eső, erős szél, villámlás – a tavaszi-nyári viharok nemcsak kellemetlenséget okozhatnak, hanem komoly károkat is. Tippjeink segítenek, hogyan védd meg otthonodat és készülj fel ...
Belföldi Assistance, minden nap 0 – 24 óráig:
1 4567

Külföldről hívható Assistance,
minden nap 0 – 24 óráig:

+36 1 458 4480

Travel Care utasbiztosítás

  • egészségügyi- és további utazási segítségnyújtás, betegségbiztosítás, balesetbiztosítás, poggyászbiztosítás, felelősségbiztosítás és jogi segítségnyújtás, otthoni segítségnyújtás,
  • sérülés nyomon követése a hazaérkezést követően,
  • kiterjeszthető téli sporttevékenységekre is,
  • kiegészítő autós fedezet,
  • éjjel-nappal elérhető asszisztencia szolgáltatás,
  • akár 90. életév betöltéséig is megköthető biztosítás.
Amennyiben szolgáltatásunk felkeltette érdeklődését,
írjon nekünk a salessupport@europ-assistance.hu
e-mail címre.

Amennyiben szolgáltatói partner szeretne lenni, ezen az űrlapon vegye fel velünk a kapcsolatot.

A csillaggal (*) jelölt mezők kitöltése kötelező!

Concierge szolgáltatás

Szolgáltatásunk segítséget nyújt az ügyfelek azon feladatainak, teendőinek és kötelességeinek kiszervezésében, ahol nem szükséges a személyes jelenléte.

  • szolgáltatásunk az utazástól és szállásfoglalástól kezdve egészen a helyi programok szervezéséig nyújt átfogó megoldást
  • előre lefoglaljuk a legjobb helyeket ügyfeleinknek, legyen szó koncertekről, előadásokról, fesztiválokról vagy egyéb kiemelt eseményről
  • ügyfeleink meglepetéseket rendelhetnek szeretteiknek, csomagot vagy virágot küldhetnek Magyarország területén bárhova vagy a nagyobb európai városokba
  • a világ számos pontján szakemberek várják ügyfeleink hívását, hogy segítsünk, ha problémája akad (pl. egy otthoni káresemény vagy egészségügyi kérdés esetén)
Amennyiben szolgáltatásunk felkeltette érdeklődését,
írjon nekünk a salessupport@europ-assistance.hu
e-mail címre.

Cyber szolgáltatás

Szoftveres és kiegészítő szolgáltatásokat nyújtunk, melyek segítenek az áldozattá válás megelőzésében.

  • ügyfél által megadott adatok folyamatos monitoringja, és gyanús tevékenységek észlelése esetén e-mail és SMS értesítés
  • a hét minden napján 0-24 órában hívható telefonos segítségnyújtás
  • hozzáadott kiegészítő megoldások nyugalom biztosítása érdekében: IT asszisztencia, jogi és pszichológiai útmutatás​, digitális adathordozóról történő adatmentés
  • összegbiztosítások: Bankkártya, kulcsok és hivatalos okmányok pótlása​, ATM készpénzfelvétellel kapcsolatos rablás​, bankkártyával való visszaélés esetében
Amennyiben szolgáltatásunk felkeltette érdeklődését,
írjon nekünk a salessupport@europ-assistance.hu
e-mail címre.

Kiterjesztett garancia szolgáltatás

A Kiterjesztett Garancia biztosítás a Biztosított ingatlanában, magáncélú felhasználásban lévő elektromos háztartási gépek, szórakoztató elektronikai eszközök meghibásodása vagy törése esetén a javítási költségekre nyújt fedezetet.

  • háztartási és szórakoztató eszközök garanciális meghibásodása vagy véletlenszerű törése esetén a javítási költségek megtérítése, a javítás megszervezésével, adott esetben az érintett készülék hozom-viszem szolgáltatásával
  • kiterjeszthető fedezet a hordozható elektronikai eszközökre (mobiltelefon, tablet, laptop)
  • a gyártó vagy eladó garanciája lejárta utáni időszakban
  • háztartási és szórakoztató eszközök maximális életkora a vásárlástól számítva 72 hónap, hordozható elektronikai eszközök esetén maximum 24 hónap lehet
Amennyiben szolgáltatásunk felkeltette érdeklődését,
írjon nekünk a salessupport@europ-assistance.hu
e-mail címre.

Otthon asszisztencia szolgáltatás

Szolgáltatásunk a hét minden napján, 24 órában biztosít megoldást háztartási vészhelyzet esetén az Europ Assistance által ellenőrzött szolgáltató partnerekkel az ország teljes területén. Legyen szó csőtörésről, dugulásról, üveg- vagy kulcstörésről, gázvezeték vagy elektromos hálózat meghibásodásáról.

  • a hét minden napján 0-24 órában hívható dedikált telefonszám
  • az ügyfél bejelentésétől számított 24 órán belül szakembert küldünk a helyszínre
  • vészelhárítási szolgáltatás megszervezése a szerződtetett és rendszeresen ellenőrzött, országos szolgáltatói hálózat koordinálásával (duguláselhárítás, gázvezeték szerelés, üvegezés, villanyszerelés, vízvezeték szerelés, zárjavítás)
  • költségvállalás: tényleges sürgősségi esetekben az Europ Assistance átvállalja az általa küldött szakiparosnak a vészelhárítás érdekében felmerült alábbi költségeit meghatározott összeghatárig: kiszállási díj, munkadíj, anyagköltség
  • szakiparos ajánlás nem háztartási vészhelyzeti esetekben
Amennyiben szolgáltatásunk felkeltette érdeklődését,
írjon nekünk a salessupport@europ-assistance.hu
e-mail címre.

Egészségügyi asszisztencia-szolgáltatás

Alacsony költségű, munkavállalói vagy ügyfélmegtartást célzó, egészségügyi szolgáltatást nyújtó megoldást kínálunk, bizonyos esetekben a felmerülő költségek átvállalásával.

  • széleskörű egészségügyi asszisztencia szolgáltatás: akár háziápolás teljeskörű megszervezése, orvosi házivizit, betegszállítás, gyógytorna
  • 48 órán belüli, tervezhető esetben maximum 14 napon belüli időpontra megszervezett ellátás
  • a biztosító és a szolgáltatásszervező egy kézben van (Europ Assistance)
  • nincs szerződéskötés előtti kockázat elbírálás
  • teledoktor szolgáltatás, telekonzultációs lehetőség belgyógyász szakorvossal, másodvélemény független szakorvos bevonásával
  • járóbeteg szolgáltatások, szűrővizsgálatok megszervezése
Amennyiben szolgáltatásunk felkeltette érdeklődését,
írjon nekünk a salessupport@europ-assistance.hu
e-mail címre.

Gépjármű asszisztencia szolgáltatás

Szolgáltatásunk lényege a professzionális, autós segítségnyújtás: a Europ Assistance tapasztalt kollégái leveszik az ügyintézés és szervezés terhét ügyfele válláról Magyarország területén belül és Európában.

  • a hét minden napján, napi 24 órában segítséget nyújt belföldön és külföldön egyaránt
  • bármilyen életkorú gépjármű esetén igénybe vehető
  • nincs meghatározott maximális km futásteljesítmény
Amennyiben szolgáltatásunk felkeltette érdeklődését,
írjon nekünk a salessupport@europ-assistance.hu
e-mail címre.

Utazás asszisztencia szolgáltatás

Szolgáltatásunk kiterjed az egészségügyi szolgáltatások szervezésére, az információnyújtásra, és biztosítjuk a komplett utasbiztosítási fedezeteket is.

  • nemzetközi segélyhívó szolgálatunk, az év 365 napján, napi 24 órában áll az utazók rendelkezésére
  • egészségügyi hálózatunk több mint 200 országban lehetővé teszi a megbízható orvosi ellátást
Amennyiben szolgáltatásunk felkeltette érdeklődését,
írjon nekünk a salessupport@europ-assistance.hu
e-mail címre.

Gépjármű asszisztencia szolgáltatás

Szolgáltatásunk lényege a professzionális, autós segítségnyújtás. Műszaki meghibásodás, baleset, vagy önhiba esetén az Europ Assistance tapasztalt kollégái leveszik az ügyintézés és szervezés terhét az Ön válláról Magyarország területén belül és Európában egyaránt.

  • gépjármű életkorának megkötése nélkül igénybe vehető
  • nincs meghatározott maximális km futásteljesítmény